Isfolket

Hej! ska försöka lägga mig lite tidigare idag, men tror inte att det blir så eftersom jag ska läsa en bok. Den handlar om Isfolket och är jättebra. Min kompis Elin( www.didrikstrumpa.blogg.se) har hela serien och om ni har några frågor om serien ska ni nog ställa henne dem!
  I alla fall så handlar " sagan om isfolket" om Tengel den onde som man tror sålde sin själ till djävulen. När han gjorde det så gjorde han också att i varje generation i hans släkt som kom efter honom skulle gå i djävulens tjänst. Mendet var en som lyckades vända sin förbannelse till något positivt och han fick namnet Tengel den gode. Det som är typikt för en "drabbad", som de kallas, är att de har gula ögon och vissa blir så fruktansvärt fula, medan andra får en fantastisk skönhet. Tror att jag är på 16:onde boken nu, alltså bara 31 böcker kvar, för så många är det. Men dem är bra, och jag rekommenderar verkligen dem!

Ska läsa lite nu, vi skrvs imorgon! Pussar från mig♥

Kommentarer
Postat av: Elin

du förstår inte hur glad jag är att du låser böckerna och gillar dem! :D

2009-02-09 @ 01:26:08
URL: http://didrikstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0