Är vi evigt?

Ibland är livet orättvist...Vrf tänker man, är det hon och inte jag? Vrf ser ingen mig? Kanske är det så det ska vara, att man ska gå och längta efter denna någon som ska göra en helt knäsvag? Vad vet jag egentligen...Det enda jag vet eller hoppas på är att denna någon finns där ute och väntar på mig...Kanske inte bokstavligen väntar, men ni förstår säkert vad jag menar..

Likt ett hav, med stormande vågor

Som en äng, med blommor som dansar i vinden

Likt ett träd, som sträcker sig mot skyn

Längtan efter känslor

kan nästan bedöva en ibland

Likt den vita snön på taket

smälter jag inför dig

Likt en blank sjö

speglas jag i dina ögon

Kan jag älska?

Kan du älska mig?

Kan vi älska varandra utan dessa känslor

Stormande vågor, dansande blommor

känslor som vi ej kontrollerar

men som vi försöker manipulera

Likt en solnedgång och och upp igen

detta är evigt

Är vi evigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0