Han där ja....

Jag fryser! Mina fötter har förvandlats till isklumpar och mina händer finns inte längre, känns det som. Mitt element funkar inte och därför måste jag välja mellan att ha svinvrmt eller jättekallt. Jag väljer jättekallt+ ett antal filtar om mig, för att jag inte ska fastna nånstans. Jag gillar värme, men inte för hög, och speciellt inte i ett rum som är jättelitet. Nä, då kan jag istället ha filtar eller krypa ner i min säng, och jag slår vad om att nu när skolan snart börjar kommer jag vara så stressad att jag inte kommer märka av kylan.


Jag pratade med min kompis Joel idag och vi diskuterade kärlek, och ibland kan han faktiskt vara ganska gullig, fast han inte försöker vara det eftersom han är som han är. Han är inte så mycket för sockersöt romantik som jag är men två gånger lyckades han faktiskt få mig att le. Första gången var när jag frågade honom hur han skulle beskriva kärlek. Och då sa han, att han inte visste och inte trodde på det, men att det nog hade ändrats. Hm kan det ha och göra med en viss Emma? Skulle nog tro det. Och sen kom vi in på homosexuella och då sa han att homosexuell kärlek kändes mer på riktigt eftersom de måste kämpa mot alla fördomar och annat som har med homosexuella att göra. Så detta visar då att Joel inte är känslokall utan väldigt gullig, fast han inte vill det, haha. Men det är så han är, och vore han inte så, hade vi nog inte varit så bra kompisar som vi faktiskt är.


Love is in the air// irisgoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0