Homo, straight eller bi?

Nu sitter jag här och kollar SATC, äter chips och dricker cola som ett svin. Emelie och Emmy var här igårkväll, och vi hade det så där typiskt tjejigt. Vi snackade en massa skit och åt chips. När vi var ute på lekplatsen kom vi in på det här med homo, straight och bi. Tydligen så har en kille, som alla vet vem det är, i Löderup, gått ut och sagt att han är bi, och detta på fyllan. Och när han sedan blev konfronterad av en tjejkompis dagen efter, så sa han rakt ut att han är bi. När Emelie berättade det får mig, blev jag inte förvånad, vilket Emmy blev. Jag har länge trott att han var bög, men tydligen så är han bi, och att komma ut så på det viset, uatn att skämmas, när man bor i en sådant litet samhälle som Löderup, är verkligen coolt. när man bor som vi gör i Löderup, så vet alla allt om varandra, och man förväntas att vara något som de som iakttar en vill att man ska vara. När det sedan kommer fram att det inte alls är som man trodde att det var, är det inte bara enskilda individer som blir chockade, utan ett helt samhälle som är uppbyggt av familjer som har bott där i sedan urminnes tider. Därför blev jag så glad över att någon vågar att komma ut så öppet, som den här killen har gjort. Kanske kan han förändra Löderup?

Efter ett tag kom in på det här med fack. Vi är så beronde av att kunna sätta in människor i fack. Homo, bi, straight, alla måste tillhöra något fack. Vill någon att jag placerar mig i ett fack, då får det bli i fack bi, för att det är jag. Jag är bi, om man nu vill säga att jag är det, men med tanke på att 80% av befolkningen är "flytande", och skulle kunna tänka sig att ha ett förhållande med en person av samma kön, om all stämmer och om det är rätt tillfälle, så tycker jag att det inte vore rätt att säga att jag är bi, eftersom jag jag dras till både killar och tjejer, och med tanke på att nästan hela befolkningen är halv bisexuella, vad är jag i så fall? På väg mot ön Lesbos eller är jag halvgay? Klart att jag är halvgay, men om folk vill att jag ska definera min sexualitet, vad ska jag då säga? "Hej, mitt namn är Cassandra och jag gillar killar...men tjejer går också bra"? Hur ska man definera sin sexualitet, om man varken är straight eller homo?





Kommentarer
Postat av: Elin

bra inlägg!

2009-05-24 @ 14:32:37
URL: http://didrikstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0