Kysst av spriten

Har precis sett programmet Kysst av spriten som går på SVT, och jag måste bara säga att det var ett riktigt bra program! Jag kände igen mig jättemycket, kanske mest i realtionen till min pappa, som kanske inte är den bästa, men vi försöker jobba på den, fastän min pappa vägrar inse att han har problem. Jag tänkte använda mig av programmet till mitt PA som är om alkoholism. Så är ni anhörig till någon som har problem, eller om ni själva har problem, ta kontakt med AA, Al-anon, ACOA eller NA om det är drogproblem.

Man uppskattar att en halv miljon svenskar har en nära anhörig som har någon sorts missbruk, och alla dessa måste bära på detta som fortfarande innebär SKULD! För att det är så man känner, skuld och förnedring. Jag har också känt så, men nu efter att jag var på Nämndemansgårdens familjevecka har jag insett att det inte är något att skämmas över!

Nu ska jag inte säga för mycket om mig själv, men jag har gått igenom ett helvete, mycket pga min pappa. Men man kan lära sig att hantera det på rätt sätt och vända det till sin fördel. Det vet jag att jag håller på att göra nu!

Puss o kram alla!♥

Kommentarer
Postat av: Rebecka

<333

2009-09-30 @ 09:32:20
URL: http://brunettrebban.blogspot.com/
Postat av: Elin

jag ville jättegärna se det men jag missade, men jag tror det finns på svtplay.



puss och kram cassandra <3

2009-09-30 @ 20:33:49
URL: http://didrikstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0