2010-01-24

Många pratar om det bästa köpet dem någonsin har gjort. Nu ska jag berätta om mitt. Det är min katt Tezzy, även kallad gumman och bebisen. För 10 kronor fick jag en fantastisk och tillgiven vän. Under en av mina mörkare perioder, var hon den som jag kände att jag kunde ha nära. Varje kväll när jag grät, så låg hon brevid mig, och varje natt sov hon ovanför mitt huvud. Hon är den finaste katt man kan ha, enligt mig då. Snart två år gammal och jag blir helt överväldigad när jag tänker på hur mycket hon betyder för mig och hur mycket jag betyder för henne. I somras när jag åkte till Frankrike med min ungdomsgrupp, var jag borta i tio dagar. Samma kväll försvann Tezzy. Min mamma och mina systrar var helt utom sig när hon inte hade varit hemma på en vecka, så dem förberedde sig på att berätta för mig när jag kom hem, att hon var borta. Men natten innan jag kom hem, vem stod inte utanför dörren och jamade? Jo, min älskade Tezzy! När mamma sedan berättade att hon varit försvunnen, började jag gråta, hon betyder ju så mycket.

Nu ligger hon här brevid mig, och all kärlek som jag känner för henne är något utan dess like. Den här katten är helt underbar och jag vill aldrig vara utan henne!♥





Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv: hahah! Ja men precis det gör vi! Nej för varför skulle vi vara avundsjuka liksom? En omgång i skåne och en omgång när hon kommer hit ;)

2010-02-02 @ 09:41:30
URL: http://mantuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0