Existens

Existens
Jag vill existera
uttråkad och utlämnad
lämnar jag detta tomrum för ett ögonblick
Med slutna ögon lämnar jag allt
Söker efter lyckan men identifierar den aldrig
Den finns kanske inte
Eller jo, nånstans
Kanske ser jag den inte
För jag existerar inte
Kan det vara så?
Känslan av att inte existera
minskar chansen att man finner lycka och frid?
Existens
Jag måste existera, jag lever ju
Men ändå snuddar mina tankar vid att allt är
En illusion
Hela min värld kan vara en illusion
Den finns kanske inte utan bara är
Är något som bara finns för att vi ska undra över dens
Existens, ja existens
Jag existerar, eller inte
Existens, en evighetsfråga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0