Dag 8.

A song that you know all the words to

"En kväll i juni" med Lasse Berghagen. Väldigt enkel låt som jag tycker väldigt mycket om!

Vill att det ska bli vår nu! För ett år sedan längtade jag till studenten. I år vill jag tillbaka till gymnasiet, när vi satt i Rådhusparken, det var vår och vi hade det så bra som bara vi kunde då. Kommer jag sitta i Rådhusparken i maj, med mina fina flickor och bara njuta av värmen? Tiden går för fort. Ibland får jag frågan: "Vad gör du om 5 år?" ja, mitt svar brukar ju bli att jag hoppas att jag jobbar på ett ställe där jag trivs, att jag kanske har börjat planera skaffa familj, att jag har rest mycket, eller ja, till ett par ställen i alla fall. men grejen är den att allting ändras. För ett år sedan visste jag inte att jag ville bli lärare, och nu är jag inne på min andra termin. Jag har skaffat hund, bor själv, har träffat härliga nya människor( och ja, en del pojkar). Allt det som har hänt är inget som jag har planerat, så jag vet inte var jag kommer att vara om fem år. Kanske är jag på nån ö och serverar drinkar, eller så kanske jag har hittat mig en riktig rik karl och lever hemmafru liv, eller så sitter jag på en gata i Stockholm med Ceasar och ber om pengar. Jag vet inte, och det skrämmer mig något så fruktansvärt. Jag är vuxen nu. V-U-X-E-N!!! Jag får lite panik. För ett år sedan kändes det så långt borta, nu ligger det bredvid mig i sängen. Ansvar och viktiga beslut. Jag vill tillbaka till 2010 och bara njuta av det enkla livet, sen vill jag åka fem år framåt för att se vadv som ligger framför mig. vilket liv jag lever, för att sedan åka tillbaka till nu och berätta allt. Då vore jag lugn.

Jag försöker att inte tänka framåt, ibland gör jag dock det. Nu planerar jag världens bästa sommar + längtar efter min resa med Nadia. Vi struntar i julen och åker utomlands. Antagligen Thailand...Vi får se





Kommentarer
Postat av: Elin

värsta nostalgiklumpen i magen av bloggen idag casse, student och sånt va!

ta det bara lungt med framtiden, den blir ljus ska du se! <3

2011-03-18 @ 17:10:43
URL: http://didrikstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0